آموزش ۲۴ روش بستن بند کفش اسپرت و کتونی

آموزش 24 روش بستن بند کفش اسپرت و کتونی

سلام. قبل از هر چیزی باید بگوییم که راه های زیادی برای بستن بند کفش وجود دارد و در این مقاله می خواهیم به شما ۲۴ روش از این راه ها را آموزش دهیم. همه این روش ها برای بستن بند کفش ها استفاده می شوند، کفش های ما را سفت می کند و جذابیت خاص خود را دارند. هدف از یادگیری و آموزش آنها به شما می تواند دادن ایده برای آموزش نحوه بستن بند کفش به کودکانتان باشد و یا آموزش روشی جدید و متفاوت برای خودتان باشد. اما قبل از بررسی این روش ها دوست داریم با شما اطلاعاتی را در میان بگذاریم. با ما باشید.

تاریخچه بند کفش

تاریخچه بند کفش و اینکه برای اولین بار چه زمانی استفاده شده همواه در هاله ای از ابهامات قرار دارد. معمولا به دلیل متریال و مواد بی کیفیت و تجزیه پذیری که برای ساخت بند کفش ها استفاده می شود و شده است، پیدا کردن تاریخچه ای برای بند کفش همواره برای باستان شناسان در چالش بر انگیز بوده است. اما با توجه به مدارک موجود اولین بند کفشی که تارخ شناسان توانسته اند پیدا کنند به ۵۵۰۰ سال پیش باز می گردد که یک بند کفش چرمی بوده است.

این نشان از قدمت پوشیدن کفش و دانستن روش های مختلف برای بستن بند کفش توسط انسان ها در دوره های مختلف می باشد. اما به صورت امروزی برای اولین بار در سال ۱۹۷۰ هر چند که ایده جدیدی نبود، اما در اینگلیس این ایده به نام آقایی ثبت شد و حقیقتا از آن روز روش های جدیدی نیز برای بستن بند کفش پیدا شده و استفاده از آن رایج تر گردید.

۱ – آموزش بستن یک بند کفش ساده

کفش هایتان را روی یک سطح صاف و مسطح قرار دهید و اجازه دهید که بند کفش ها به دو طرف کفش بیافتند. حال موارد زیر را رعایت فرمایید :

  • هر دو بند کفش را بگیرید، آن ها را به دور هم ببندید و از طرف مخالف کامل بکشید تا تند شوند.
  • سپس با یکی از بند کفش ها همانند چیزی که در ویدیو می بینید حلقه ای درست کررده و با انگشت یکی از دست هایتان آن را بگیرید.
  • سپس بند کفش دیگر را همانند ویدیو زیر به دور حلقه دست شده بچرخوانید، البته یک دور کافی است و سعی کنید آن را روی انگشتتان بپیچید
  • سپس در این مرحلهقسمتی غیر از انتهای بند کفش چرخانده شده را از سوراخ زیر حلقه بیرون بکشید تا حلقه دیگری تشکیل شود.
  • حال هر دو حلقه را با هم گرفته و محکم بکشید. اما مواظب باشید که حلقه ها را به نحوی درست کرده باشید که سری آنها بیرون کشیده نشود.

۲ – آموزش نحوه بستن بند کفش با تکنیک گوش خرگوشی

مثل روش اول بستن بند کفش اسپرت و کتونی مجدد کفش هایتان را روی یک سطح صاف و مسطح قرار دهید و اجازه دهید که بند کفش ها به دو طرف کفش بیافتند. حال موارد زیر را رعایت فرمایید :

  • یک گره اساسی بکشید. دو بند کفش را با دو دست خود بگیرید، آن ها را به هم گره زده و محکم از طرفین بکشید.
  • یکی از بند کفش ها را همانند ویدیوی زیر گرفته و همانند روش اول بستن بند کفش، یک حلقه اما همانند گوش خرگوش، کوچک و با دنباله ای دراز تر درست کنید.
  • با استفاده از بند کفش دیگر نیز همانند بند کفش اول یک حلقه به همان صورت درست کنید.
  • همانند گرهیی که در مرحلع اول زدید حال این دو حلقه گوش مانند را مجدد به هم گره زده و بکشید.
  • با کشیدن حلقه ها مطمئن شوید که بند کفش کفش ها را در پاهایتان محکم کرده است.

۳ – استفاده از تکنیک دایره

همانند دو روش اول بستن بند کفش کفش ها را روی سطح مسطحس قرار داده و گرف اساسی ابتدایی را زده و از دو طرف محکم و کامل بند کفش ها را بکشید تا به پاهایتان سفت شود. حال مراحل زیر را ادامه دهید.

  • یک گره اساسی دیگر هم بزنید اما آن را محکم نکنید و سعی کنید همانند چیزی که در ویدیو می بینید، یک دایره به وسیله این دو گره و با فضای بینشان ایجاد کنید.
  • حال یکی از بند کفش ها را گرفته و از داخل دایره به وجود آمده رد کنید. اما کامل از دایره رد نکنید تا حالتی حلقه مانند از آن بیرون دایره باقی بماند.
  • بند کفش دیگر را نیز داخل دایره اما روی بند کفش اول قرار دهید
  • حال هر دو بند کفش را برای بستن کامل از دو طرف بکشید تا محکم شوند.

۴ – بستن بند کفش با استفاده از گره ایان

در این روش از بستن بند کفش نیز کفش ها را روی سطح مسطحس قرار داده و گرف اساسی ابتدایی را زده و از دو طرف محکم و کامل بند کفش ها را بکشید تا به پاهایتان سفت شود. حال مراحل زیر را ادامه دهید.

  • یکی از بند کفش ها را همانند چیزی که در تصویر می بینید با استفاده از انگشت شست و سایر انگشاتان دست هایتان گرفته و حلقه ای ایجاد کنید.
  • بند کفش دیگر را نیز به همین صورت گرفته و باز در بین انگشتان همان دستتان قرار دهید
  • حال حلقه های ایجاد شده را همانند چیزی که در ویدیو می بینید به سمت یکدیگر حرکت داده و از بین هم رد کرده و لبه های آن ها را بگیرید
  • برای اتمام این روش بسته شدن بند کفش حال لبه هایی را که گرفته اید کامل بکشید تا گره زده شده به هم سفت شود.

و اما سایر روش ها بستن بند کفش

در پاراگراف های قبلی سعی کردیم ۴ روش عالی، ساده و قابل فهم و البته حفظ شدنی را برای بستن بند کفش به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه ۲۰ روش دیگر را در تصاویر زیر می بینید. که این روش ها نیز می توانند در متفاوت کردن استایل شما بسیار عالی باشند.

سخن آخر

به صورت کلی بستن بند کفش چیزی است که همه ما باید بلد باشیم، با استفاده از روش های بالا شما می توانید از همان ابتدا فرزندانتان را آموزش داده و نگرانی از بابت این موضوع نداشته باشید. در ضمن بسیاری از روش های بالا برای کفش اسپرت مناسب هستند و روش هایی نیز قرار داده شده که برای کفش های مجلسی نیز مناسب می باشند که بهتر است تفاوت میان این دو را حتما رعایت فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ از ما بپرسید ...
×