تاریخچه کتونی آدیداس زد ایکس

تاریخچه کتونی آدیداس زد ایکس

با کتونی های زد ایکس آدیداس به گذشته ها سفر خواهید کرد. محصولاتی مدرن که نمایانگر شکوه و عظمت آدیداس در حدود ۴۰ سال پیش می باشد و اصالت خود و تاریخی که برای ساخت آن تلاش کرده اند را همچنان حفظ کرده و به همراه دارند. بله کتونی آدیداس زد ایکس ZX معنای واقعی کلمه است. امروز می خواهیم تاریخچه ای از این سری بی نهایت محبوب از برند آدیداس را که به نوعی رقیبی منحصر و جدا برای تمامی برند ها و حتی سایر مدل های برند آدیداس می باشد را بررسی کنیم، تاریخچه ای متحرک، که همانطور که کتونی آدیداس اورجینال زد ایکس ZX شما را به جای جای نقاط دلخواهتان حرکت داده است، این تاریخچه نیز شما را به ۳۸ سال قبل یعنی سال ۱۹۸۴ باز می گرداند.

گذری بر تاریخچه پر شکوه کتونی آدیداس زد ایکس ZX

خودتان را آماده کنید تا به زمانی برگردیم که شاید در ایران سال های شکوفا شدن مد و فشن نبوده اما در کشور های اروپاییو آمریکایی زمانی است که نوجوان ها و جوانان به تازگی می خواهند قوانین جدیدی برای خود داشته باشند و استقلالی که در گذشته نداشته اند را به دست آورند. پشیدن لباس های بگی و لش، یکی از ترند هایی بود که در آن سال ها به شدت طرفدار داشت و به همین دلیل کتونی هایی که امکان ست کردنشان با این استایل ها فراهم بود نیز به همین صورت طرفدار داشتند. اما بگذارید از داستان اصلی خارج نشویم.

کتونی آدیداس زد ایکس 500

برگردیم به سال ۱۹۸۴ : اتصال گذشته ای تاریخی به دنیای مدرن

ما در سال ۱۹۸۴ هستیم، زمانی که کمپانی لباس و کتونی نایک به تازگی محصول جدید خود یعنی کتونی نایک ایر فورس را معرفی کرده و به معنای واقعی کلم ترکونده! اما منتظر چیز جدیدی باشید، این جا زمانی است که داستان ما شروع می شود، یعنی ZX500، محصولی فوق استثنایی و بی نظیر از برند کتونی آدیداس که توانست به سرعت محبوبیت و مقبولیت عام را به دست آورد و پس از گذشت ۳۸ سال و امروزه در نسخه RM آن همچنان جزو محبوب ترین و پرفروش ترین کتونی های بازار باشد. ایده ساخت این محصول در واقع یک ایده ورزشی بود. کانسپت اصلی زمانی به وجود آمد، که آدیداس تصمیم گرفت هر آنچه که یک دونده از یک کتونی عالی انتظار دارد را فراهم سازد. مهم نیست که برای چه دوی آموزش دیده و بر روی چه سطحی می خواهد دوندپگی نماید، باید تمامی دونده ها و نیز تمامی ورزشکاران حتی عاشق این کتونی باشند.

کتونی آدیداس زد ایکس 500

به لطف استایل و طراحی بی نظیر و خاص و منحصر به فردی که داشت، زمانی برای ترس از ایده نا موفق برای مهندسان و ایده پردازان آدیداس وجود نداشت، زیرا آدیداس زد ایکس ZX نیز به معنای واقعی کلمه ترکوند! و توانست هم در بین ورزشکاران و بر خلاف تصور هم در بین افرادی که به استایل های کژوال و خیابانی علاقه داشتند و به قولی نوجوانان نیز محبوبیت و مقبولیت لازم را به دست آورد. ایده و تکنولوژی هایی که در سال های بعد از سال ۱۹۸۴ توسط این برند آلمانی در کتونی آدیداس زد ایکس ZX استفاده شد، امروزه نیز سرمشق تمامی ایده هایی است که برای سری های جدید کتونی های ورزشی این برند استفاده می شود.

کتونی آدیداس زد ایکس 500

توسعه کتونی آدیداس زد ایکس

تاریخچه ای که در بالا از اولین سری از کتونی های آدیداس زد ایکس ZX گفتیم ورای تصور است، افرادی که در آن سال هایی که مد و فشن دوران شروع به شکوفایی و ترند شدن های روزمره را می گذراند می دانند که آدیداس زد ایکس ZX چه غوغایی برپا کرده بود و در دهه های ۸۰ و ۹۰ چگونه توانسته بود دل افراد را در دستان خود گرفته و با آنها بازی کند. همین محبوبیت بیش از حد تصور، سبب شد تا آدیداس به فکر توسط این محصول باشد.

کتونی آدیداس زد ایکس 8000

به همین دلیل اگر به سال ۱۹۸۸ برگردیم یعنی چهار سال بعد از معرفی اولین کتونی از این سری، مدل ZX8000 را می بینیم که با تکنولوژی تورشن معرفی شد. تکنولوژی که حتی امروزه نیز در سری کتونی آدیداس زد ایکس ZX 750 استفاده می شود. کانسپت و ایده شکل گیری این تکنولوژی و شعار و البته عملی که همراه با آن توسط آدیداس به مردم گفت ه شد و شاهد آن بودیم به این صورت بود ” ما تکنولوژی تورشن را معرفی کرده ایم تا اطمینان یابیم که شما آزادی کامل حرکت از عقب به جلو را دارید و پاهایتان به راحتی هرچه تمام به جلو می آید و همچنین کیفیت را نیز بالا ببریم ” که حقیقتا تکنولوژی بسیار بسیار موفقی در عرصه کتونی و کفش های اسپرت بود.

کتونی آدیداس زد ایکس 750

تکنولوژی تورشن به این صورت بود که زیره در بیرونی ترین لایه خود در قسمت جلویی و پاشنه کاملا مستقل از هم ساخته شده بودند تا حمایت کامل از پاهای فرد را داشته باشند و راحتی بی نهایتی را نیز در اختیار بگذارند.

البته مدل های جدیدی که امروزه تحت عنوان زد ایکس از این سری محبوب تولید می شوند، تکنولوژی هایی مضااف بر تورشن را نیز دارند به عنوان مثال آدیداس جدیدا تکنولوژی بوست را نیز به سری زد ایکس ZX اضافه کرده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر خستگی دارد و مناسب افرادی است که به صورت روزمره باید پیاده روی های زیادی را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ از ما بپرسید ...
×