آموزش نحوه تمیز کردن انواع کفش و کتونی سفید

آموزش نحوه تمیز کردن کفش سفید

با وجود زود کثیف شدن و درخشان نماندن کفش ها و کتونی های سفید رنگ اما باز هم جزئی جدایی نا پذیر از کمد و جا کفشی خانم ها و آقایان خوش استایل و خوش سلیقه است. علی رغم اینکه بسیاری از کتونی ها قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارند، اما در رابطه با کفش های سفید قضیه کاملا متفاوت است و تمیز کردن آنها صرفا به سادگی انداختنشان در یک ماشین لباسشویی نیست. به منظور تمیز کردن کفش های اسپرت و یا هر نوع دیگر سفید رنگ شما ما در این مقاله می خواهیم راه حل هایی که آنها را تست کرده ایم و از نحوه عملکردشان نیز راضی بوده ایم را به شما دوستان عزیز آموزش دهیم.

بهترین راه های تمیز کردن کفش های سفید

افراد مختلف از راه حل های گوناگونی برای تمیز و درخشان کردن کفش های سفید رنگشان استفاده می کنند. شما هم شاید روش خود را داشته باشید. در ادامه محبوب ترین روش ها را معرفی کرده ایم :

  • تمیز کردن کفش اسپرت و کتونی سفید پارچه ای جوش شیرین و سرکه : این روش برای کفش های پارچه ای کانورس سفید رنگ که جنس پارچه شان کمی زمخت و سفت است و همانند لی می باشد همانند کفش آل استار بسیار مناسب است.
  • استفاده از محلول آب و صابون : برای تمیز کردن کفش های سفید رنگ که متریال آنها از چرم است می توانید از مخلوط آب و صابون و یا هر شوینده دیگری همانند شوینده های مایع استفاده کنید.
  • استفاده از پودر ماشین لباسشویی : اکا اگر کفش اسپرت و یا کتونی پارچه مش و یا توری و جورابی دارید بهتر است که از محلول پودر ماشین لباسشویی به جای صابون و مایع همراه با آب استفاده کنید.
  • سفید کننده : قلم های سفید کننده در بازار یافت می شوند که از آنها برای سفید کردن پارچه های سفید رنگ استفاد می شود. این قلم ها می تواند برای از بن بردن لکه های ناشی از خون و یا سبزی علف بسیار مناسب باشد. علاوه بر این می توانید قسمت هایی از این علف را با آب و محلول شوینده ترکیب کرده و به خوبی با آن به تمیز کردن کفش های سفید بپردازید.
  • تمیز کردن کفش اسپرت و کتونی سفید با استفاده از خمیر دندان : بله درست است، شما می تواند برای سفید و تمیز کردن کفش اسپرت سفید رنگ از خمیر دندان استفاده کنید. کافیست یک مسواک قدیمی داشته باشید و مقداری هم خمیر دندان روی آن بریزید، کمی صبر و حوصله داشته باشید و به آرامی کشغول به برس کشیدن شوید، تقریبا به وسیله آن می توانید به تمیز کردن هر نوع کفش اسپرتی بپردازید.

آموزش نحوه تمیز کردن انواع کفش و کتونی سفید

برای هر نوع کفش سفیدی به چه چیز هایی نیاز دارید؟

کفش و کتونی کانورس سفید رنگ

  • در صورت وجود یک قلم سفید کننده برای لکه های سخت
  • اسفنج پاک کننده، همانند اسفنجی که برای واکس زدن استفاده می شود اما باید کاملا تمیز باشد
  • خمیر دندان
  • یک پارچه غیر قابل استفاده نسبتا نرم
  • ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • ۱ قاشق غذاخوری سرکه

تمیز کردن کفش سفید چرمی

  • اسفنج پاک کننده، همانند اسفنجی که برای واکس زدن استفاده می شود اما باید کاملا تمیز باشد
  • خمیر دندان
  • یک پارچه غیر قابل استفاده نسبتا نرم
  • مایع ظرفشویی
  • ۱ لیوان آب گرم

کفش و کتونی سفید مش تنفس پذیر یا جورابی

  • اسفنج پاک کننده، همانند اسفنجی که برای واکس زدن استفاده می شود اما باید کاملا تمیز باشد
  • خمیر دندان
  • یک پارچه غیر قابل استفاده نسبتا نرم
  • ۱ قاشق غذاخوری مایع ماشین لباسشویی

تمیز کردن بند کفش سفید رنگ

  • دستکش لاستیکی یا دستکش پزشکی
  • یک خورجین سفید رنگ کوچک مشبک
  • ۳ قاشق غذاخوری سفید کننده مایع
  • به مقدار لازم آب
  • پودر ماشین لباسشویی

تمیز کردن کفش سفید پارچه ای

  • استفاده از جوش شیرین
  • استفاده از سرکه
  • استفتاده از خمیر دندان
  • استفاده از مایع ظرفشویی
  • استفاده از پارچه اسفنجی پاک کننده

نحوه تمیز کردن کفش سفید کانورس با سرکه

ابتدا اگر کفش کانورس سفید رنگتان تکه های بزرگ گل که با دست هم جدا می شوند را دارد، لنگه های آن را در هر کدام از دست هایتان گرفته و به هم بکوبید تا این تکه های گل از کفش جدا شود و فقط لکه ها باقی بمانند. برای بهتر جدا شدن تکه های گل و تمیز شدن بهتر کفش سفید کانورسی که دارید، بهتر است که بند ها را نیز از آن بیرون بکشید. می توانید از یک پارچه حتی اگر تمیز هم نباشد برای پاک گردن کفش از گل و لای هایی که بدون خیس کردن و یا شوینده قابل تمیز شدن و هستند نیز استفاده کنید.

تمیز کردن کفش اسپرت و کتونی سفید پارچه ای با سرکه و جوش شیرین

جوش شیرین و سرکه ای که اندازه آن را در بخش های قبلی به شما گفتیم در یک کاسه با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا ترکیبی خمیر مانند به وجود آید، حال خمیر به دست آمده را روی کفش کانورس سفید رنگتان بمالی و رویه آن را با این خمیر و با استفاده از یک مسواک قدیمی ولی تمیز خوب بسابید. بعد از اینکه کامل خمیر را به رویه کفش مالیدید. اجازه دهید که خمیر روی آن خشک شود و سپس تکه های بزگتری که با دست جدا می شوند را جدا کرده و بقیه را نیز با یک حوله کاغذی ویا یک پارچه تمیز کنید. برای تمیز کردن لکه های روی کفش سفید پارچه ای کانورستان که با این روش و با ساتفاده از جوش شیرین و سرکه پاک نشدند از قلم سفید کننده استفاده کنید.

آموزش نحوه تمیز کردن کفش سفید

نحوه تمیز کردن کفش چرم سفید

کفش های چرم سفید رنگ مثل سایر کفش های نستند و راحت تر پاک می شوند. برای این منظور ابتدا بهتر است بند آن ها را بیرون آورده و از یک برس تمیز برای پاک کردن سطحی آلودگی ها و یا تکه های گل و لای و گرد و خاک از روی کفش سفید چرمیتان استفاده نمایید. حال چندین قطره صابون و یا مایع ظرفشویی را در یک فنجان آب گرم مخلطو کرده و با استفاده از یک مسواک روی کفش را کامل بشویید. حال با استفاده از یک پارچه تمیز روی آن را پاک کرده و اجازه دهید خشک شود. زیره کفش چرم را نیز اینگونه تمیز کنید.

بعد از اتمام تمیز کردن زیره و روی کفش سفید چرم، بهتر است که اجازه دهید کامل خشک شود. البته خودتان نیز به وسیله پارچه خشک تمامی قسمت های آن را خشک نمایید و سپس با استفاده از واکس های بدون رنگی که برای هر نوع چرمی مناسب هستند، کفش سفید چرمتان را کامل واکس کنید تا چرم آن سالم باقی مانده و علی رغم تمیز شدن، طول عمر بیشتری نیز داشته باشد.

آموزش نحوه تمیز کردن کفش سفید

تمیز کردن کفش و کتونی های جورابی و یا پارچه ای مش سفید با پودر لباسشویی

ممکن است همانند کفش سفید کانورس مدل مش و یا پارچه جورابی شما هم دارای تکه های بزرگتر گل و لای و یا گرد و خاک باشد، اما تفاوت این دو مدل این است که در کفش های پارچه مش و جورابی نباید با کوبین گلو لای را جدا کنید، زیرا ظریف تر هستند و ممکن است آسیب ببینند. برای این منظور با دست این تکه ها را جدا کرده و به آرامی با پارچه ای آن را خوب بسابید.

حال مقدری مایع ظرفشویی و یا پودر ماشین لباسشویی را خوب با آب حل کنید تا محلولی کف دار و یکنواخت به دست آورید. سپس با استفاده از یک پارچه تمیز سفید رنگ و یا براش مخصوص و یا یک مسواک قدیمی محلول را به آرامی و به خوبی روی تمامی قسمت های کفش بمالید. تمیز کردن کفش اسپرت و کتونی سفید پارچه مش از کانورس سخت تر است پس این کار را با دقت بیشتر و در مدت زمان بیشتر، اما با آرامش انجام دهید تا کفش هایتان مثل روز اول تمیز شوند.

بعد از اتمام تمیز کردن آنها به آرامی با آب کمی ولرم اما نه زیاد داغ به تمیز کردن مواد شوینده و آلودگی های جدا شده از بافت مش کفش سفید پرداخته و سپس اجازه دهید کفش کامل خشک شود و بعد از آن استفاده کنید.

آموزش نحوه تمیز کردن کفش سفید

تمیز کردن کفش اسپرت و کتونی های سفید با خمیر دندان

همانند روش هایی که به بررسی کامل آنها پرداختیم می توانید به جای مواد شوینده و موارد نام برده شده از یک خمیر دندان نیز برای تمیز کردن کفش و کتونی سفید خود البته غیر از کفش های چرمی استفاده کنید. کافی است مقداری خمیر دندان سفید رنگ را روی مسواکی غیر قابل استفاده ریخته و به ارامی و به خوبی قسمت های مختلف کفش را با آن بمالید و تمیز کنید. سپس کفش را شسته و بعد از خشک شدن کامل از آن استفاده کنید.

آموزش نحوه تمیز کردن انواع کفش و کتونی سفید

آموزش تمیز کردن زیره و لژ سفید کفش

اما ممکن است که کفش شما سفید نباشد و یک کفش اسپرت مشکی داشته باشید که زیره هایی به رنگ سفید دارد، این رنگ سفید زیره هم گاهی کثیف می شود و شاید با روش های عادی نتوانید نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید، برای این مورد هم همانند تمیز کردن عادی رویه یک کفش اسپرت با استفاده از یک مسواک، سرکه و جوش شیرین و البته مایع سفید کننده و خمیر دندان به جون لژ افتاده و تا زمانی که کامل تمیز و سفید می شود، آ نرا می سابیم.

سخن آخر

تمیز کردن کفش سفید از کفش های دیگر سخت تر است، زیرا آلودگی را بهتر نشان می دهد. علاوه بر این کثیف شدن آن نیز آسان تر است. اما خب به دلیل زیبایی خاصی که می تواند به استایل شما آقا و یا خانم خوش استایل بدهد، حقیقتا طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. در فروشگاه اینترنتی وینگوگ شما می توانید نسبت به خرید انواع کفش سفید اعم از کفش سفید دخترانه و یا کفش سفید پسرانه اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ از ما بپرسید ...
×