راهنمای خرید و ویژگی های کفش اسپرت و کتونی پیاده روی

ویژگی های بهترین کفش اسپرت مخصوص پیاده روی

کش ها انواع مختلیف دارند و نمونه های اسپرت که گاها برخی از افارد به آنها کتونی نیز می گویند، این روز ها محبوب ترین نوع آنها می باشند. اما کتونی ها و کفش های اسپرت نیز به خودی خود، انواع مختلفی دارند، به عنوان مثال بسیاری از آنها مناسب سالن می باشند، بسیاری مناسب کوهنوردی هستند، بسیاری برای ورزش های گوناگون استفاده می شوند و بیشترین تنوع را کفش های اسپرت مخصوص پیاده روی دارند و بیشتر برند ها حتما کتونی های تولید می کنند که برای پیاده روی مناسب باشند. دلیل این موضوع چیزی نیست جز خواص بسیار زیادی پیاده روی برای بدن و سلامت افراد. اما هر کفش اسپرت و کتونی که در بازار می بینید، مناسب پیاده روی نیستند و نیاز است تا راهنمای کاملی برای خرید بهتر آنها و همچنین شناخت ویژگی هایی که کفش های اسپرت و کتونی های مخصوص پیاده روی باید داشته باشند مطالعه کنید. هدف از نوشتن این مقاله نیز راهنمایی شما در جهت خرید بهترین کفش اسپرت مناسب پیاده روی می باشد. پس ادامه مطلب را با بهترین ویژگی های این کتونی ها با ما باشید.

کفش مناسب برای پیاده روی چه کفش است ؟

قبل از هر چیزی و قبل از نکه نکات مهم در انتخاب کتونی مناسب برای پیاده روی را برای شما عزیزان بیان کنیم و قبل از اینکه بررسی کنیم که چه ویژگی هایی باید داشته باشند. باید شما با اینکه به چه کفش هایی مدل های مناسب برای پیاده روی گفته می شود نیز آشنا شوید. به عبارتی باید بدانید که ساختار آنها چگونه است، از چه متریالی ساخته می شوند و چه قسمت هایی را باید داشته باشند. برای این منظور :

۱ – رویه کفش های پیاده روی

مهمترین قسمت از کتونی های مناسب برای پیاده روی، رویه آنها است، این محصولات معمولا نباید باعث عرق کردن و بد بو شدن پاها شوند و باید آنها را خنک نگه دارند، به همین دلیل رویه کفش های اسپرت و کتونی هایی که مناسب برای پیاده روی ساخته می شوند، باید تنفس پذیر باشند و از متریالی مش مانند و یا توری ساخته شوند. کفش های واتر پروف برای پیاده روی مناسب نیستند مگر اینکه پیاده روی که انجام می دهید در فصل زمستان و یا در هوای بارانی باشد و یا اینکه در کوه و طبیعت باشد.

۲ – زیره کتونی های مخصوص پیاده روی

مهمترین نکته در راهنمای خرید کفش های اسپرت مخصوص پیاده روی، این است که زیره آنها باید حتما راحت باشد، در واقع این مورد را در قسمت ویژگی های آنها نیز ذکر خواهیم کرد، اما در این بخش همین را بگوییم که متریال استفاده شده در ساخت زیره کفش های مخصوص پیاده روی، معمول از جنس لاستیک EVA است که با فوم ترکیب شده و هم انعطاف لازم را دارد و هم نرمی کافی، بدین ترتیب کاملا راحت و ایده آل می باشد.

۳ – پاشنه کفش های پیاده روی

از دیگر قسمت های مهمی که توجه به آن در هنگام انتخاب و خرید کفش اسپرت مخصوص پیاده روی، این است که پاشنه آن کاملا استاندارد ساخته شده باشد. معمولا پاشنه کفش های مخصوص پیاده روی کمی ضخیم تر و البته نرم تر نسبت به پاشنه کفش های معمولی ساخته می شوند، تا هم ضربه پذیری ایده آل تری داشته باشند و هم اینکه نرمی لازم برای طی کردن مسافتی طولانی را داشته باشند. اگر به صورت عددی بگوییم، باید پاشنه کفش های مخصوص پیاده روی حدود از ۸ الی ۱۲ میلی متر ارتفاعش کمتر نباشد.

۴ – پنجه و سینه پا

یکی از دلایلی که از کفش های اسپرت مخصوص پیاده روی برای کار های روزمره نیز استفاده می شود، این است که در این کفش های اسپرت سینه و یا قسمت های پنجه پاها معمولا کمی پهن تر ساخته می شوند و پاهای افراد در آنها راحت تر است و همچنین علاوه بر اینکه فشار کمتری به آنها وارد می شود، کمتر نیز عرق کرده و یا بد بو می شوند و البته فضای کافی رای حرکت کردن نیز دارند، چراکه کاملا آزاد هستند.

راهنمای خرید و ویژگی های کفش های مخصوص پیاده روی

با اینکه در قسمت ساختار و نحوه ساخت و قسمت های و اجزای مختلف کفش های اسپرت و کتونی های مخصوص پیاده روی به برخی از ویژگی های انها نیز اشاره کردیم، اما باز با این حال، ویژگی هایی وجود دارند که جزئی تر و تخصصی تر می باشند و در ادامه این ویژگی ها که توجه به آنها هنگام خرید راهنمای خرید مناسبی در انتخاب کفش اسپرت مناسب پیاده روی برای شما عزیزان خواهد بود، را بیان خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

۱ – مهمترین نکته در انتخاب کفش اسپرت مناسب برای پیاده روی

قبل از اینکه سای ویژگی های این محصولات را برای شما عزیزان بیان کنیم، مهمترین ویژگی این است که کتونی که برای پیاده روی انتخاب می کنید، باید سایز مناسبی داشته باشد، نباید، زیاد بزرگ باشد و نه باید زیاد هم تنگ و کوچک که به سختی آن را بپوشید، به هر حال مناسب بودن سایز و انتخاب دقیق آن نیمی از مسیر راهنمای انتخاب و خرید کفش اسپرت منساب برای پیاده روی را برای شما عزیزان طی کرده است.

۲ – رویه کتونی پیاده روی باید تنفس پذیر باشد

اگر نیم خواهید پاهایتان بو بگیرد، عرق کند و احساس ناخوشایندی هنگام پیاده روی به پاهایتان دست یابد و یا اگر می خواهید در یک روز تابستانی به پیاده روی بروید که هر لحظه امکان عرق کردن همه قسمت های بدنتان وجود دارد، بهترین کار برای شما انتخاب و خرید کفش اسپرت مخصوص پیاده روی با قابلیت تنفس پذیری است، تنفس پذیری مانع کفش اسپرت در عرق کردن پاهای شما خواهد شد و بدین ترتیب پاهایتان نه بد بو خواهد شد و نه پیاده روی برایتان سخت و ناخوشایند. کفش های اسپرت مخصوص پیاده روی با قابلیت تنفس پذیری همانطور که در ابتدا توضیح داده شد، باید رویه شان از متریال تنفس پذیر همانند پارچه های مش و توری باشد.

۳ – کفش مناسب برای پیاده روی باید انعطاف لازم را داشته باشد

انعطاف پذیری مرتبط به زیره و تا حدودی هم رویه کفش اسپرت است، اگر کفشی که برای پیاده روی استفاده می کنید، انعطاف پذیر نباشد، پاهایتان به شدت اذیت خواهد شد، هنگام خم شدن و قدم برداشتن به آنها فشار خواهد آمد و همچنین ماندگاری کفش هایتان نیز کاهش خواهد یافت. برای این منظور باید زیره محصول از متریال با کیفیتی ساخته شده باشد که امکان خم شدن و تا کردن آن ممکن می باشد. در واقع اگر از محصولی استفاده کنید که انعطاف لازم را نداشته باشد، مطمئنا بعد از گذشت چندین دقیقه و عبور از مسری کوتاه خسته خواهید شد و نه پیاده روی برایتان لذت کافی و لازم را خواهد داشت و نه کیفیت آن به نحوی خواهد بود که فواید لازم پیاده روی را دریافت نمایید.

۴ – این کفش ها باید استحکام و ماندگاری لازم را داشته باشند

می گویند معمولا یک کفش اسپرت اورجینال مخصوص پیاده روی تا ۸۰۰ کیلومتر قابل استفاده است، با فرض بر اینکه این عدد، مقداری درست باشد، باید بگوییم که باید محصولی را خریداری کنید که دوخت قسمت های مختلف آن به هم، پارچه ای که در ساختش استفاده شده و همچنین متریالی که در ساخت زیره، رویه و قسمت های دیگر محصول استفاده شده است، از دوام و ماندگاری لازم و کافی برخوردار باشد و بدین ترتیب باعث افزایش ماندگاری و استحکام کفش گردد. برای دستیابی به این اصل مهم، نیاز است تا کفش اسپرت پیاده روی با یکفیت و یا اورجینالی خریداری کنید، از بابت پرداخت هزینه بیشتر برای خرید محصولی با کیفیت تر و با دوام تر واهمه نداشته باشید.

۵ – به وزن کفش های مخصوص پیاده روی توجه کنید

شاید ندانید اما مهمترین عاملی که باعث خستگی شما در پایان یک روز خواهد شد، سنگینی پاهایتان است، حتما دقت کرده اید که روز های زمستانی از روی های تابستانی بیشتر خسته می شوید، چون وزن اضافه ای را به دلیل لباس های زیادتان حمل می کنید، بدن انسان تحمل اضافه وزن ندارد و هرچه وزن بیشتری بر روی قسمت های مختلف بدنتان سوار کنید، کمتر خسته خواهید شد، مهمترین عضوی که هنگام پیاده روی درگیر است، پاهایتان می باشد و مطمئن باشید که اگر وزن کمتری را بر روی آن سوار کنید، یعنی اگر کفش اسپرت پیاده روی سبک وزن تری را انتخاب و خریداری نمایید، هم کمترخسته خواهید شد، هم بیشتر لذت خواهید برد و هم پیاده روی برای شما ارزشمند و مفید تر خواهد بود.

۶ – زیبایی و قیمت مناسب

نه به اندازه پنج ویژگی دیگر اما زیبایی و طراحی کفش اسپرتی که برای پیاده روی از ان استفاده می کنید نیز مهم است در واقع می توانستیم این دو ویژگی را هر کدام به عنوان یک ویژگی برای کفش های اسپرت مناسب برای پیاده روی معرفی کنیم، اما اهمیت آنها از ۵ ویژگی دیگر بسیار کمتر است و بهتر است ابتدا مدل هایی را که ویژگی های قبلی را دارند انتتخاب کرده و با در نظر گرفتن این فاکتور ها، یعنی اینکه، کفش، قیمت مناسب تری داشته باشد، از نظر خودتان و تطابق آن با ظاهرتان، زیبایی بیشتری داشته باشد.

تکنولوژی های مهم استفاده شده در کفش های اسپرت مخصوص پیاده روی

کمپانی های مختلفی کتونی های گوناگون در طرح ها و اندازه های مختلف با سایزبندی زنانه و مردانه تولید می کنند که هر کدام ویژگی های منحصر به خود را دارا می باشند و چیزی که در بین همه آنها مشتکر است این است که همه این تولید کننده ها و این برند ها در تلاشند تا بهترین تجربه را برای شما عزیزان رقم بزنند، به همین دلیل هر برندی از تکنولوژی متفاوتی برای راحت تر کردن و بیشتر قابل استفاده بودن کفش های تولیدی اش برای پیاده روی استفاده می کند. برخی از مهمترین تکنولوژی هایی که این برند های از آنها استفاده می کنند به صورت زیر می باشند :

تکنولوژی GUIDESOLE در کفش های اسپرت اسیکس

اسیکس یکی از برند هایی است که محصولات مختلف آن در فروشگاه اینترنتی وینگوگ نیز موجود می باشند و معمولا کتونی های بسیار زیادی برای پیاده روی تولید کرده است، منحصر به فرد بودن از ویژگی هایی است که کفش های اسپرت مخصوص پیاده روی اسیکس از آنها برخوردار می باشند. از جمله مهمترین تکنولوژی هایی که در ساخت این محصولات برند اسیکس استفاده شده است، تکنولوژی GUIDESOLE در ساخت زیره می باشد که بر اساس آن متریال زیره از FlyteFoam که نوعی فوم ترکیبی می باشد ساخته شده و هدف ایجاد بالشتک هایی در داخل زیره به منظور جذب هر چه بیشتر ضربه و ایجاد راحتی و حالت فنر مانندی بیشتری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ از ما بپرسید ...
×